top of page
Search

بیانیه همبستگی با خیزش مردمی ایران


سال‌هاست فرزندان ایران زمین، در بند و اسارت رژیم جمهوری اسلامی هستند و از بسیاری حقوق ابتدایی، برکت‌های خدادای، آزادی اجتماعی و فرهنگی بی‌بهره و ناکام گشتند، گاه در زندان و خیابان، گاه در مقابل چشم همگان و گاه نیز در نهان شکنجه، آزار و کشته می‌شوند.


رژیم جمهوری اسلامی با کشتن دختر ایران، مهسا امینی (ژینا) و از پی آن، سرکوب مرگبار همه زنان، مردان و جوانان میهن‌مان بار دیگر چهره شوم خود را آشکار ساخت و بر پلیدی‌های بدشگونش افزود.


زندان‌های رژیم جمهوری اسلامی آکنده از نویسندگان، هنرمندان، سینماگران، مسیحیان، دگر اندیشان، دانشجویان، نخبگان، زنان، مردان و جوانانی است که با اتهام‌های گوناگون در بند و آزار هستند.


سوگ مهسا امینی نماد فریاد چهل ساله‌ هم میهنان مان است با صدایی فراخ‌تر و رساتر. امروز آنان با شجاعت در خیزشی نو برخاسته‌اند، زخمی می‌شوند، بازداشت می‌گردند، تحقیر و آوارگی را برای رسیدن به وعده آزادی و رهایی تاب می‌آورند تا به همه جهان اعلام نمایند که شایسته زندگی در هوای نیکوتری هستند که انسان لایق آن آفریده شد.


هم اکنون ما هنرمندان، نویسندگان، صداپیشگان، شاعران و تلاشگران فرهنگی جامعه مسیحی ایران در پهنه گسترده سینما، تئاتر، نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی و تمام میدان‌های هنری، در بنیاد فرهنگ و هنر اپیفانی بیزاری و واخواهی خود را از بیداد و ستم‌های رژیم جمهوری اسلامی ابراز می‌داریم و برای زدودن هر پلشتی از خاک سرزمینمان در هم‌بستگی با همه ایرانیان تا رهایی و نجات نهایی، با امیدی زنده ادامه می‌دهیم.


آمین که نور خداوند بر همه ایران و هم‌وطنان عزیزمان بتابد و سرزمین‌مان را با باران زندگی‌بخش، از این آلودگی بشوید.


بنیاد فرهنگ و هنر اپیفانی

دوم مهر = بیست و چهارم سپتامبر 2022

 


56 views0 comments

Commentaires


bottom of page